Hur länge ska det få pågå?
Forum: Leksands IF
8 kommentarer i tråden.
Nyligen beviljades Leksands IF en borgen på 30 miljoner kronor för att säkra lättnader och amorteringsfrihet då klubben hamnat i en svår ekonomisk sits. Nu väntar nästa utmaning: att säkra utbetalningarna av spelarnas sign off-bonusar. https://hockeynews.se/nyheter/leksands-krisplan-ett-sparrat-bankkonto
Kommentarer
Första svar i utdraget: Snowden, Törna, SPOODI, Törna, SuneMangs, SuneMangs, Törna, SPOODI
Låter som att dom har fått en god man...
Haha, barnspärr.
Vissa andra klubbar skruvar ju upp värdet på sin arena istället för klara ekonomin… farlig utveckling för svensk ishockey faktiskt.
SPOODI Ja verkligen, dessa bakvägar måste få ett slut, nån gång. Speciellt för Leksand som har haft problem med sin ekonomi sen dom vann senaste SM-guldet - Det var ju ett tag sedan.
Törna Leksand får bara använda Maestro-kortet nu, likt ungdomen när jag var ung. Idag betalar väl ungarna med telefonen.
SPOODI 2/10 rage bait. Vi har haft utsålda hus två säsonger i rad nu. Skulle inte förvåna mig om bokslutet landar på mellan 15-20M plus i år.
SuneMangs Haha, IT-avdelningen har stängt av blipp-funktionen..
SuneMangs Syfta inte på Brynäs specifikt är flera klubbar som myglar med ekonomin. Så ta inte åt dig