Hur länge ska det få pågå?

Forum: Leksands IF

Törna

8 kommentarer i tråden.

Kommentarer

Första svar i utdraget: Snowden, Törna, SPOODI, Törna, SuneMangs, SuneMangs, Törna, SPOODI

Snowden

Låter som att dom har fått en god man...

Törna

Haha, barnspärr.

SPOODI

Vissa andra klubbar skruvar ju upp värdet på sin arena istället för klara ekonomin… farlig utveckling för svensk ishockey faktiskt.

Törna

SPOODI Ja verkligen, dessa bakvägar måste få ett slut, nån gång. Speciellt för Leksand som har haft problem med sin ekonomi sen dom vann senaste SM-guldet - Det var ju ett tag sedan.

SuneMangs

Törna Leksand får bara använda Maestro-kortet nu, likt ungdomen när jag var ung. Idag betalar väl ungarna med telefonen.

SuneMangs

SPOODI 2/10 rage bait. Vi har haft utsålda hus två säsonger i rad nu. Skulle inte förvåna mig om bokslutet landar på mellan 15-20M plus i år.

Törna

SuneMangs Haha, IT-avdelningen har stängt av blipp-funktionen..

SPOODI

SuneMangs Syfta inte på Brynäs specifikt är flera klubbar som myglar med ekonomin. Så ta inte åt dig

Nyligen beviljades Leksands IF en borgen på 30 miljoner kronor för att säkra lättnader och amorteringsfrihet då klubben hamnat i en svår ekonomisk sits. Nu väntar nästa utmaning: att säkra utbetalningarna av spelarnas sign off-bonusar. https://hockeynews.se/nyheter/leksands-krisplan-ett-sparrat-bankkonto

Öppna tråden i forumet